Pepparkaka, saffran o helg...

Detta har vart en omtumlande helg, trevlig, jobbig o fruktansvärd...
Men det har troligen någon mening det med, trotts att jag inte kan se den just nu...
Kan bara inte fatta hur man kan bete sig på ett visst sätt mot någon man har älskat?!
Det övergår mitt förstånd, men som sagt det kanske var tilld et bästa att det hände.

I fredags hade jag i alla fall några av mina flickor på eftermiddags fika, som ni kan läsa i tidigare blogg så blev det en hel del smarrigt, jag lyckades även baka rulltårtan efter mycket om och men...
Blev inte vidare god tyckte jag men Karolina o Evelina tyckte den var mycket mumsig!
Tur någon gillade den efter alla svordomar... haha!

I lördags bjöd även Karolina på mycket god middag, med de recepten hittar ni kanske hos henne... ;o)


Du behöver

4 ägg
2 dl strösocker
1 dl potatismjöl
2 tsk bakpulver
1 msk pepparkakskrydda

Fyllning:
500 g Kesella vanilj
1 påse saffran, 0,5 g

Sätt ugnen på 225°. Rör ihop Kesella och saffran till fyllningen. Lägg bakplåtspapper i en långpanna, ca 30 x 40 cm. Vispa ägg och socker poröst. Blanda potatismjöl, bakpulver och pepparkakskrydda. Rör ner det i smeten. Bred ut smeten i långpannan och grädda genast mitt i ugnen 5 – 7 min. Stjälp upp kakan på ett sockrat bakplåtspapper. Ta bort papperet som kakan gräddats på. Låt kallna. Bred fyllningen över kakan och rulla ihop, förvara i kyl. Skär i bitar före servering.


163040-26

Lycka till!


Kommentarer
Linn

Ditt förra blogginlägg var nästan som att kliva in i en sagovärld, full av kakor och gottis då förstås. ;) Jag vet fortfarande vad det perfekta skulle vara om det blir att du och jag bestämmer oss för att ses någon gång nu "på äldre dar".. Det blir förmodligen middag och en massa tjejsnack. Could use some of both right now, känner jag.
STÅ PÅ DIG, TJEJEN & KÄMPA _RÄTT_ FÖR ALLT VAD _DU_ ÄR VÄRD, ok?!
Många stora kramar!

2007-02-19 @ 14:46:19
URL: http://linnnn.blogg.se
linnea

åh goda dem ser ut..

2007-03-04 @ 12:17:36
URL: http://ping.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0