Pasta alla Boris...

Pasta alla Boris va en rätt som jag lärde mig på hemkunskapen på högstadiet.
Gillade den redan då, men sedan har jag glömt bort den o av en händelse hittade jag receptet igår o tänkte *yammi*...
Det är gott, nyttigt, enkel o går fort fort!

Du behöver:
3-4port

Krossade tomater (gärna med basilika smak)
Skivade champinjoner (stor burk)
1st Buljongtärning
1 st Lök
Salt
Peppar
Oregano
(vitlök om du vill)

Hacka o fräs löken i lite margarin, häll i champinjonerna o krossade tomater o alla kryddorna.
Låt det hela koka upp o sedan små koka ca 15min.
undertiden koka spagetti enligt pakeetets anvisningar.

Servera det hela med riven parmesan o sallad, gärna lite nybakat bröd!


Lycka till!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0