Mera mat!

Idag var enda dagen som jag inte tittade hur kallt/varmt det var ute.
Vilken nog var tur, för det finns en stor risk att jag inte gått ut då.
15- det borde vara förbjudet att jobba när dte är så kallt!
Det är bara för att jag ska ha vovve resten av veckan.
O i stället för att sitta inne med en varm filt o lite rykande te så ska ja traska ut på långpromenader.
Men dte är bra för huvud o motion men inte för resten av kroppen dock, som troligen kommer drabbas av svåra frost skador, även ett snöoväder är påväg in över sverige har jag hört.
Var tog mitt favorit rykte vägen? Att våren var på väg?? Tyckte dte lät som ett underbart rykte ju!!!

Har fått önskemål om att denna blogg ska innehålla mera mat recept, vilket jag kan hålla med om.
Ska återigen försöka få över min bak mani till mat mani...
Det gick inte så bra sist jag sa det, men denna gång ska det gå!
Kanske blir dte till att slänga ihop en sockerkaka ikväll också, har vart sugen på det ett tag nu, men vi får se... Får ju några av mina flickor på OC kväll ikväll, så va kan inte passa bättre i denna kyla än lite varmt te o en nygräddad sockerkaka?? Låter inte fel...

Men som sagt först mat!
Tänkte försöka mej på oströst, låter mycket smarrigt tycker jag.
Jag har även hittat ett recept som inte alls låter svårt, snarare tvärt om.
Det är dock tanken att detta ska vara förätter, men jag hade tänkt mig det som en middag, vilket gör att dessa 4 port troligen blir lagom till 2port, vilken bidrar till att jag får matlåda imorgon också, vips!
Två flugor i en smäll...

Du behöver:

4 potatisar, ca 300 g
1 morot, ca 100 g
1 dl Arla Köket riven ost, mager
1/2 tsk salt
1 msk smör-& rapsolja
1 dl Arla Köket matyoghurt

Skala potatis och morot. Riv rotfrukterna grovt och blanda med ost och salt. Klicka ut smeten och stek i smör-& rapsolja i plättlagg eller stekpanna ca 5 min. Vänd efter halva tiden. Lägg upp röstin på 4 assietter och servera med yoghurten. Garnera gärna med persilja.
163040-28

Låter mycket gott o relativt enkelt också tycker jag, o det bästa av allt det verkar ganska nyttigt!

Energi           150 kcl
Protein           5g
Kolhydrater   16g
Fett                  7g


Återkommer med vad jag tyckte om dem, med tips osv.
Jag kommer nog äta dessa med sallad, rivna morötter eller varför inte lite stekt vitkål?

Nehej dags att återgå till jobbet o få något gjort idag innan jag fryser ihjäl!
Ha en bra dag!


Kommentarer
Linn

Är du veg.? Nyfiken.

2007-02-21 @ 14:18:40
URL: http://linnnn.blogg.se
Linn

Inte jag heller. I used to be, men det gick inte så bra. Mixar väl "som man bör" nu istället, men föredrar vegetariskt framför det mesta.

2007-02-21 @ 14:42:01
URL: http://linnnn.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0