Korv

Korv är lite underskattat.
Har en kär vän som väääldigt gärna vill berätta för mig vad korv innehåller...
Men NEJ Karro jag vill inte höra...
Jag tycker om korv, o det är väldigt gott o ha i matlåda!
Igår köpte jag en ''Må Gott'' korv...
Sådan där som ica har vet ni? Nyttig korv med mindre fett i o allt vad det är...
Gjorde korv stroganof alla Per o liis... Gott gott gott!!!
Det går fort o är gott...
Detta är egentligen en fusk variant så vi väljer att kalla den korv sås... *ler*


Korv sås alla Per!

Falukorv
Mjölk
Ketchup
Soya
Salt o peppar


Skär korven i tärningar o stek denna lätt i lite olja.
När korven fått lite färg häll på mjölk, ketchup, soya o salt o peppar.
Se till att det får en fin orange/röd färg.
Låt detta puttra medan du kokar riset enligt anvisningarna på förpackningen.
Servera med sallad!


163040-31

(Har även hunnit baka en del i helgen med de recepten får ni vänta med tills jag kommer hem!)



Kommentarer
pikkoeva

haha, du år en sån MAKKARA!

2007-02-27 @ 10:57:51


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0