Im back!!

Ja nu va det ett tag sedan ja skrev något...
Men nu Anna o Nin är det dags för ett nytt inlägg...

För mig är det måndag idag, eftersom jag va i sthlm med syster igår o shoppade loss...
Riktigt lyxigt... Köpte med lite Vete katten te vilket är mycket rekomenderat, såå mumsigt!
Är ni i sthlm så är Vete katten ett måste att gå till... Så mysigt, o underbart gott!
Inhandlat i sthlm:
Jeans, Väska, Cd-skiva o te...
Provade en hel del kläder som jag halv ångrar att de inte blev inköpta så får nog åka dit snart igen, eller bara leta o se om de mot förmodan kan finnas här!
(För er som inte listat ut det så är shopping ett lika stort om inte ännu större intresse för mig som mat...=)

Har kommit underfull med att om jag ska träna så mycket som jag gör så måste jag skärpa mig med maten, mer protiner...
Så jag slipper fler påminnelser om min fruktansvärda magkatarr som ligger o gror...
Så i dagens matlåda finns liis o chili con carne...
Vilket jag tycker är en mycket underskattad rätt...


163040-15163040-16

Du behöver: (4port)

Köttfärs ca 500g
1burk vita bönor i tomatsås
Ketchup eller krossade tomater
1gul lök
ev. röd paprika
gärna chilipulver.

Bryn köttfärsen o löken, blanda i bönorna
o krossade tomaterna/ketchupen o paprikan.
krydda med salt o peppar o chilipulver.
Låt små koka ca 20min.
Servera med Ris o sallad!

Gärna lite nybakat bröd... ;o)
 Eller natcho chips.



I helgen har jag bakat små söta kakor o lagat till en underbar lax rätt.
Men dessa recept hittar ni inte här...
För dem ha jag snott från en annan blogg... Haha...
Min kontors råtte vän, Maria har skrivit om dessa...
http://mariasmat.blogspot.com/
Det var laxen i folie paket
o den små kakorna med sliver kulor som jag provade!

Såå söta o goda o otroligt populära, fått flera beställningar på dem redan... =)
O laxen va omtyckt o mycket lätt lagad, pinsamt nog var det bara andra gången som jag lagade fisk sedan jag flyttade hemifrån... vilket var för ca. 1½år sedan, men nu hoppas jag det blir oftare...

Nehej nu är det snart dags för min lunch time...
Får se va det blir för gott ikväll...


Ta hand om dig!
Som en kollega så fint skrev på veckans ord:
Visa dina vänner att du tycker om dem... (sweet)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0