Helg!

Nu är det äntligen helg, eller ja i alla fall om 4.45 tim...
Men jag hoppas det går fort fort fort...
Har vart en låång vecka, eller egentligen inte den har gått väldigt fort
o jag har hunnit massa men i alla fall inte allt...
Men som sagt det ska bli skönt med helg, o få sova ut lite...
Vad händer i helgen då?
Det som finns planerat är i alla fall:

Fredag:
Eftermiddags fika med Evelina, Karolina, Jonna o Natalie hemma hos mej.

Det blir:

Kaffe/te/saft...

¤ Muffins med choklad o daim
¤ Muffins med vit choklad o annanas
¤ Kanelbullar
¤ Havredrömmar
¤ Chokladdrömmar
¤ Vaniljdrömmar
¤ Formar med hallonsylt
¤ Cookies med choklad o kanel
¤ Klick kakor med russin
¤ Pepparkaksrulltårta med vanilj kesella o saffran.

Det sistnämnda hoppas jag bara på...
Det har jag inte lyckats med än.
Porvade igår, men usch va svårt det blev så den hamna i sopperna... haha
Hoppas jag hinner prova en gång till inna flickorna kommer... =)
Önska mig lycka till...
(De andra recepten finns längre ner i bloggen).

Sen ska Evelina o jag på bio, jag hoppas fortfarande på The Departed.
Vill verkligen se den, men det verkar som om Evelina är väldigt skeptisk mot den... hehe!
Ska bli så kul o gå på bio, har vart sugen länge nog nu...
Funderar på om man ska lyxa o köpa nått godis...
Men dte beror troligen på hur man mår efter eftermiddags fikat... haha!
Kanske blir dte till att äta nått gott efter bion också, det märker vi.

Lördag:
Hoppas på att få med mej Karolina ut till IKEA, förutom bio sug så har jag ett IKEA sug... =)
Va verkligen längesedan jag var där...
Lite shopping sugen är jag, så annars får det nog bli en sväng på stan, kanske en lång promenad eller något liknande!
Sen på lördag kväll smäller det!!!!
Karolina ska ha inflyttningsfest/födelsedags fest... ska bli riktigt roligt med lite tjej middag...
O så är dte ju så underbart gott o äta någon annans mat...
Ska bli spännande o se va hon har o bjuda på...
Så ska vi ut o skaka de lurviga lite antar jag också, se upp Örebro på lördag är det farligt på stan. ;o)

Söndag:
Blir lugn hoppas jag, sova länge, träna hälsa på päronen eller mormor lite...
Det trista är att jag måste klämma in lite jobb också, om jag inte gör det på lördag...
Men det löser sig.
Ska i alla fall bli otroligt skönt med lite helg nu!


För att ni ska få dagens dos av recept så kan jag tipsa er om något så enkelt o gott som jag gjorde igår.

Varma toast med sallad.

Ta vanligt rost bröd (jag syndade o körde vanligt vitt det är så gott ibland...mm)
smöra o lägg en skiva skinka på båda delarna, ett par skivor mozarella ost o några soltorkade tomater.
Lägg ihop skivorna o in i toastern eller i ugnen.

Servera varma med sallad, avokado o lite kall mozarella ost.
En perfekt kvällsmat som går fort o är mumsig! =)

163040-25
Receptet ser inte ut som på bilden!


Trevlig helg!!!













Kommentarer
jysk-täcket

Har aldrig ätit så mycket goda kakor o bullar samtidigt nån gång.Vicken lyx de va i fredags asså! Ett helt bord uppdukat med mer än va man kan tänka sig.Så otroligt immpad att man kan lyckas så bra!uppskattar det såååååååååå mycket=) Du är underbar!love you!

2007-02-18 @ 00:43:41


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0