1 Sorts kaka (igen)

Japp nu ska vi se om det går o uppdatera lite...
I söndags bakade jag en såå söt kaksort, Små formar med hallonsylt i, mumsiga är de!

Formar

125g formar
3dl mjöl
3/4dl socker
1tsk vaniljsocker

Smörj små metallformar väl.
Lägg mjölet i en hög på bakbordet eller i matberedaren.
Tillsätt det rumstempererade margarinet, sockret och vaniljsockret.
Arbeta snabbt allt till en smidig deg, men knåda den inte.
Dela degen i jämnstora bitar o tryck ut dem i formarna.
Om du vill fyll dem med lite sylt, ex: hallonsylt.

Ställ formarna på en plåt i nedre delen av ugnen.
Grädda i 175 Co ca 13min.
Låt kakorna svalna en stund i formarna innan de stjälps upp på ett plant underlag.

163040-24


Kommentarer
Anna

Glad alla hjärtans dag! Kan man komma och käka lite kakor på tisdag? Jag ska till Örebrooo... Kram!

2007-02-14 @ 20:00:36
URL: http://nanannan.blogg.se
Linn

Lally, hjälp mig! Jag ska ha en liten tjejmiddag på lördagkväll (fira födelsedagen i efterskott). När det gäller menyn så har jag total idétorka! :/ Typiskt också, när det för en gångs skull är jag själv som håller i spakarna och får bestämma. Den ena tösen är vegeterian, vi andra två kind of "allätare". Har du något/några tips? Gärna en massa olika "plock" sådär, men ändå en slags helhet. En sak är då säker, vi tänkte i alla fall baka bröd. That's about.. as far as I've come. Hoppas du har lust att komma med något förslag! I'm desperate! :) Puss & Kram ; "Nin".

2007-02-15 @ 13:39:01
URL: http://linnnn.blogg.se
Linn

Morning! Det är idag det är födelsedag. :D Jag bakade dina drömmar igår, men de ljusa vaniljdrömmarna bara flöt ut, blev enormt stora och ja.. jag vet inte, konstiga. Skulle det vara 1 dl olja? Havredrömmarna blev bättre. Jag måste träna på det här med att baka kakor, tycker just det är ganska klurigt faktiskt. Annat brukar gå bra. :)
Imorgon är vi typ 4 tjejer som ska ha en liten tjejmiddag. Lite plockmat är det väl tänkt. Ska baka bröd i alla fall, ha någon sallad, typ lite gurk- och morotsstavar med dip, men.. main course? Dessert? Förslag? Har du tid så spåna! :) Skicka ett mail eller något.
KRAMIS!!

2007-02-16 @ 07:37:12
URL: http://linnnn.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0