Lugnt, party, ångest...

Fredagen var en lugn o skön dag o jag klurade mest på vart veckan tog vägen?
Träffade Elin o vi drev lite på stan, shoppade lite o drack te på Java, mycket mysigt...
Senare på kvällen träffade jag Linnea o gick till Harrys o sen Minglas uteserveringar o skvallrade en hel del...
We like mucho, blev lugnt o skönt...

Lördagen var ännu lugnare, passade på o sola lite när solen äntligen tittade fram o sedan blev det en sväng till mormor... Innan det var dags o piffa till sig...
För i lördags hade Bk sitt kalas, hon har ju fyllt år, blivit stooora flicka nu!!
Trevligt var det o det bar sedan av mot Satin,
ett mycket konstigt ställe tycker jag fortfarande ,
 o jag vet inte om det blir så många besök mer där...
(Tyvärr Elin, det är inte min grej... =) 
Men på det hela taget tycker jag det va en trevlig kväll...

Idag söndag, det är här ångesten kommer in, o det har inter med gårdagen o göra.
Men dte är sista dagen på semestern, imorgon kl 7.00 ska ja infinna mig på jobbet igen...
Suck jag vet inte om jag är redo för detta än...
Eller snarare, jag vet att jag inte är det, jag trivs bra med o vara ledig.
O jag vet att jag har gurk mycket att göra så nee... Ja vill inte!
Men dessvärre har jag nog inget val... =(
Så nu är det dags i o ta tag o laga matlåda o kanske en liten promenad med Linnea innan jag ska drösa i säng...
Har i alla fall fått en bra sista semesterdag...
Mamma o pappa o jag åkte ut till systers land , där tog vi alla
(päronen, syster med familj o jag) båten över till
Katerinelund o åt sjukt god mat, jag åt gös, mmm åk dit o prova, det är värt det...
Sen åkte vi tillbaka till landet o fikade o hoppade stutsmatta o grejade lite!
Så jag är nöjd med min dag, bara jag kommer i säng så jag orkar upp imorgon... =)

Lite bilder från helgen!

image392
Nea har börjat vant sig vid att jag tar kort på henne
heeela tiden o struntar mest i det... Thih...


image393
Tyvärr en mycket mörk bild på tårtan som Elin o jag snodde ihop till Bk (dock ingen överaskning då hon köpt grejerna själv... hehe) Maräng botten o sedan tog vi vaniljvisp o vispade ihop med frysta hallon med en elvisp...
O bredde detta sedan mellan o över marängbotten... Sjukt gott...
Det kommer jag absolut göra igen... O enkelt..
Det enda som behövs är ju, 2st marängbottnar, 1½pkt vaniljvisp o en påse frysta hallon...


image394
Min vackra purjo som fyllt år, detta är då min Bk, dock är ej kortet från igår...
image386
image387image388
Me and my sis.... (okej jag behöver nya solisar... hahah!)

image389
Mysiga Katerinelund som har super god mat...

image390
Ebba o moster...

image391
Mormor o Ebba hoppar, även jag var uppe på denna, sjukt roligt!
Vill igen!!! =)

image395


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0