Första dagen...

Idag var den första riktigt soliga sommardagen...
Idag var även min första arbetsdag efter semestern...
Det känns lite som ett hån faktiskt, när de flesta är tillbaka efter semestern
 ja då kommer äntligen sommaren...
Men men, man får väl vara glad att den kommer överhuvetaget.
Första dagen gick i 150km/tim om inte mer kändest det som,
sjukt rörigt o sjukt mycket o göra.
Risk finns att det är såhär det kommer se ut denna vecka, men det är bara o börja o peta i högarna o hoppas på att det lugnar sig...

image396
Mitt icke röriga kontor... =oP


Efter jobbet cykla jag mej hem för o landa i sängen,
o där låg jag som i koma ett par timmar.
Helt sjukt, efter det blev det en promenad o lite matlagning.

Jag har alltid tyckt om äggröra,
men aldrig kunnat eller snarare tagit tag i o prova o göra det själv.
Har trott det vart svårt, men idag fick jag för mig o prova,
från början tänkte jag göra omelett 
men det slutade med äggröra, väldigt gott o lätt... =) 
Lycklig jag blev, med andra ord nu kan jag äta äggröra när jag vill
o inte bara när jag bor på hotell... 
Tycker att ni också ska prova om ni tycker om ägg så klart...

Äggröra
1port, 10-15min

2tsk mjöl
2 ägg
1½ dl mjölk
salt
½msk margarin

Rör ut mjölet i lite av mjölken.
Tillsätt resten av mjölken, äggen, och saltet (max ½tsk).
Viska lätt ihop allt till en smet.
Smält margarinet i en kastrull.
Häll i äggsmeten och låt den långsamt stelna på svag värme.
Rör hela tiden försiktigt i botten med en träsked.
Se till att värmen inte är för stark, då kan äggröran bli grynig.
Servera med korv, skinka, kökta grönsaker.
Smaksätt gärna äggröran med klippt dill, persilja eller gräslök.
eller ½-1dl riven ost.

image397



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0