Valborg...

Känns som söndag idag, men icke det är valborg o måndag, o jag är ledig! 
Helt udnerbart... har varit en mycket lugn o skön dag, inte gjort mycket alls...
Kl 13.00 kom päronen på lunch så det blev till att bjuda på något gott, på menyn stog: 
Paj med ruccola o soltorkade tomater
Ny bakat bröd
Sallad på avokado, gurka, oliver o fetaost
o efter det:
Fruktsallad med ananas, persikor o banan o över detta turkisk yoggi o lite honung...

Mmm, ja det blev lika gott som det låter o inte alls svårt o göra jag lovar!
Sen hamnade Karro o jag på cafe o där blev det lite glass, usch glass beroende... *L*
Ikväll blird et nog en sväng till mormor o sen ska ja träffa Darrrrling Eve o fika/äta nått gott o leka gammal o titta på brasan vid slottet... hihi
Är helt slut så fattar inte hur en del ser fram emot en låång party kväll ikväll, nej usch jag börjar bli gammal i förtid, får ta tag i det här, men jag måste säga attd te roliga med att gå ut är ju alla förberedelser, vadska man ha på sig? vilka skor? vilken väska? hur ska man ha håret? vilket smink? o så förfesten så klart...
Ja det där får vi ta tag i snart flickor...

Men nu tycker jag ni ska bjuda hem nån på paj... (jag är frivillig...hihi) 

Ruccola paj med soltorkadetomater 

2½ dl mjöl
75g smör
3/4 dl kesella (lätt)

3 vitlöksklyftor
150g ruccolasallad
100g soltorkadetomater (marinerade)
smör
½tsk salt
1krm svartpeppar
2dl matlagningsgrädde
2ägg
1dl riven ost

Hacka ihop mjöl o smör till en grynig massa.
Tillsätt kesella o arbeta snabbt ihop degen.
Tryck ut degen i en pajform. Nagga den med en gaffel o låt den vila i kylen ca 30min.
Sätt ugnen på 200 gradare. Skala o skär vitlöken, skär salladen o tomaterna i grova bitar.
Fräs vitlöken i smör i en stor stekpanna. Rör ner salladen o tomaterna o krydda med salt o peppar. Vispa ihop ägg o grädde. Förgrädda skalet i ca 10min.
Häll äggstanningen i skalet , lägg i grönsaksblandningen o strö över osten.
Grädda i nedredelen av ugnen ca 30min.

image154



Kommentarer
Askungen

Låter gott och smaskligt! :) Great!

2007-05-02 @ 14:14:15
URL: http://askungengwall.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0