SKOTTLAND...

image134image133image135

image136image137image138

Egentligen behöver jag bara använda ett ord för detta inlägg...

Fantastiskt eller ska jag använda underbart??

Ja det är frågan, vilket fall så har det vart en super helg...

Eve o jag tog en tripp till de två små i Skottland, Elin & Bk...

Vi har gjort så mycket o haft så roligt, tiden har gått så fort.

 

Fredag:

18.00 blev jag hämtad av Eve o hennes pappa som snäll som han är körde oss till flyget (Stockholm Skavsta).

Vi checkade in o gubben som hjälpte oss trodde Eve va 16år, haha!

Tur hon hade mamma med sig... ;o)

Vi åt en äcklig macka o sedan klev vi på planet.

Blev sittande vid ett gäng 40åriga gubbar som hade släkt törsten med en o annan öl innan planet o fler skulle det bli under tiden vi flög, patetiskt!

Men ganska underhållande, förstår inte hur man kan gå på ett plan o sätta sig o supa sig ful?

Tänk om de tar fel väska sen då? Eller att de kommer fel?

När vi landat o skulle kolla passen fick jag ragg... Höhö!

Gubben (ca 40-45år) började prata med Eve men efter att hon gått fram med sitt pass stod han o jag kvar (usch) dialogen blev:

-          Nu är det du o jag!

-          Ja tänk vilken tur du har!(jag)

-          Mm... Verkligen, jag kände det redan där borta...

-          .... (tyst!) (jag)

Dags o gå fram med passen...

-          Vad händer nu då? 

       Jag går tyst...(leende)

-          Men du kan ju inte gå bara, det är ju du o jag nu ju!!!

Haha, skandal... Nästan roligt ju!

 

Vi hittade våra väskor snabbt efter att Eve fått en vakt o hoppa över det rullande bandet fullt med väskor på jakt efter hennes väska som sedan visade sig inte vara hennes väska... Haha, men någon annan blev nog glad!

Hade ingen aning vart vi skulle men vi gick o följde strömmen, o kom fram till bussen hoppade på o fick några av de sista platserna, £15 fick vi betala för o ta oss från Glasgow till Edinburgh tog ca 2 tim o sedan fångade vi en taxi o åkte till Elin o Bk, väckte dem o prata lite sen va det dags o dunka i säng, helt slut efter en låång dag...

 

Lördag:

Vi sov ut o sedan piffade vi till oss o fick frukost av deras rumskompis, Katta. Sedan bar det av mot city. Vi hade fått en fin karta o ett brev av flickorna så vi skulle hitta, men tro det eller ej så gick vi fel... Haha, men till slut kom vi fram o shopping blev det. Vilken fin stad o va trevliga människor, men ack så svårt o förstå dem, nog är det engelska de pratar men de byter ju ut ord, de pratar snabbt o lite ?grötigt?. Men det är bara o le o nicka... *L*

Vi hittade en super mysig pub att äta lunch på, dit kom Elin o Bk efter de vart duktiga o jobbat. Vi gick en liten stund till på stan sedan gick det hem för o vila o Eve o jag fortsatte... Kvällen började med piffning o typiskt tjejiga grejer, vi köpte hem indisk mat, gott! Det blev drinkar o babbel... Sen bar det av mot en litet sött Mexikansk ställe, mysigt o mycket goda Mojitos mmm me like!   

Efter det till ett litet ställe som jag inte minns namnet på, men kul som skrutt var det i alla fall... Vi ägde dansgolvet, dansade konstant i 3tim... yay! (- den tiden då Elin o jag hade tequila race... För gamla tiders skull!) O sikken musik... Ååå tänk om det stället fanns här hemma... Då behövde ni inte leta länge efter mig...

Vi fångade en taxi o va hemma vid halv 4-4 tiden...

image139image140
image141image142

 
Söndag:
Dessvärre sov vi lite för länge på söndagen men det var nog behövligt.Det blev en turist tur till slottet o massa massa kort, vi va i en underbar andra hands affär,där Eve provade världens roligaste byxor, skulle kunna vart jätte coola om det inte visade sig vara ett par tajta skottsrutiga kalsonger med knappar fram... HAHA! Har inte skrattat så mycket sedan Eve satt i ankan... ojoj! (Men av respekt mot gullet så visar jag ingen bild på detta, än!). 
Vi åt super goda bagels på ett super mysigt ställe... Jag tog en med cream cheese, pesto o tomat, det är ett måste o prova, helt underbart!Vi strosade runt mera o åt glass o så hamnade vi på en pub o drack jordgubbs öl... Låter skumt, men super gott!Söndag kvällen va lugn o mysig, vi köpte lite gott gott o gick hem o kolla på kort, pratade o åt gott! För första gången i mitt liv åt jag mat bananer, otroligt gott! Med kokos på...Kvällen blev inte så sen eftersom vi hade bestämt oss för o ställa kl. på 8.00 (alla utom Bk för hon skulle ju upp o jobba...)
image143 image144

Måndag:

8.00 Ringde klockan o Eve o jag började dagen med lite gymnastik o lyssna på Öppna min dörr med Danny! (Kan det börja bättre? *L*).Sen gjorde vi oss i ordning o packade det sista. Elin, Eve o jag traskade till stationen för o lämna våra väskor o köpa biljetter till tåget vi skulle med senare. En lååång promenad blev det sen, för vi skulle hälsa på Bk på jobbet.Det va så gulligt ställe, o hon va så söt i sina kläder. Köpte mumsiga mackor där, minns inte va de kallade dem med det va sallad, tomat, bacon o någon ost röra i dem... Mmm... Sen var det dags o säga hej då... Dessvärre! Trist trist, sa hej då till Bk, traskade genom en super fin park tillbaka till stationen o där sa vi hej då till Elin... (Saknar er!). Satte oss på tåget en aning nervösa för hur det skulle gå. Men det gick bra, vi bytte tåg i Glasgow o efter ett tag så va vi framme på flygplatsen, checkade in våra väskor o gick in o shoppa lite Tax free o åt lite mat o skratta åt alla...Väl på planet så va det mycket lugnare än på resan dit, de fd. patetiska fylle gubbarna va nu tysta o snälla som lamm... (höhö) Vi fick våra väskor o utanför stod mamma o pappa o väntade på o köra hem oss...(Vi är såå bortskämda). Landade hemma vid ca 00.00...O jag kan ju säga att man va lite seg på morgonen när man skulle upp 5.45 trotts att jag försökte gå o lägga mig direkt... 
image132image145

Som jag sa i början o som ni nog förstått så var denna helg helt underbar! Allt har flytit på så bra o vi har hunnit så mycket, ångrar inget!
Skulle kunna skriva massa mera o lägga upp hur mycket som helst, men det orkar ni inte läsa nu, o det kan mycket väl hände att jag faller tillbaka på Skottland o skriver mer en annan dag o visar ännu mer bilder! Vill igen! Tack för allt, mina underbara vänner! *drömmer*

image146


Kommentarer
Linn

Gud, det låter helt underbart OCH fantastiskt! Det var du väl förunnad, fröken Andersson. :) Ännu har jag inte varit i Skottland, men ska definitivt dit i framtiden. Snart, hoppas jag på. Oavsett årstid lär där ju vara så himla vackert och städerna sägs vara så fina med trevligt folk och allt.

2007-04-25 @ 19:41:16
URL: http://linnnn.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0