Pannkakor o ägg...

image83


Vem kom på den dumma iden att ge mig ett ägg fullt av godis??
Jag som tänker mig äta nyttigt o så länge man inte har för mycket
onyttiga saker hemma, så går det ju så bra.
Sen måste man ju självklart få fuska ibland, det måste i alla fall jag!
Jag är ju en riktig godisråtta, spec. när dte gäller choklad, det kommer bli min död!
Men men, tur det är helg snart då så man kan få unna sig lite... ;)
O tur va det också attd te va mycket läbbiga socker godisar i som jag inte är så glad i...

Har även provat något annat idag som jag har tänkt länge prova.
Något som man kan ha både till frukost o lite lyx ''mat''.
Jag har för första gången i mitt liv gjort Amerikanska pannkakor.
Mycket gott!!



Amerikanska pannkakor
ca 6-8st

2½ dl mjöl
2 tsk bakpulver
½ tsk salt
1 msk socker
2½ dl mjölk
1 ägg
2 msk smält smör
+ smör till stekningen 

Blanda alla torra ingredienser till smeten i en bunke.
Vispa sedan ner mjölken, smöret och ägget.
Låt smeten stå ca 20-30min.
Använd en liten stekpanna o låt den bli varm innan du börjar steka pannkakorna i lite smör.
När du ser bubblor på översidan (ett par minuter) på pannkakan är det dags o vända.
Värm upp en ugnssäker form i ugnen i 100grader,
där i kan du lägga pannkakorna medan de
andra blir klara, men inte högre värme då blir pannkakorna torra.
Servera som mat/efterrätt med sylt o socker,
eller som frukost med stekt bacon till.
Lätt o mumsigt!
Ett bra alternativ till vanliga pannkakor.

image84

Lycka till!!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0