Ledigt...

Jaha, nu var det påsk då, o man är ledig några dagar...
Känns skönt att få sova ut o bara ta det lugnt.
Bara det där dumma påskägget kunde försvinna, skandal det är ju som att ge en alkolist en flaska vin, inte kan jag låta bli det, det bara står där o säger äääättttttt mmmiiiggg!!!
Haha, illa är det, men men lite onyttig få rman väl vara underhelgerna? Jaa...

En av mina nya droger är ut o springa, för några veckor sedan så var det långa promenader o det är fortfarande helt underbart o många promenader blir det speciellt när jag har min bebis Bamse bor här...
Men inför vårruset så är det ju dags o börja springa lite, o i år känns det som att det kan gå riktigt bra.
Är lite sugen på springa midnatts maran i sthlm, 1mil är den...
Känns som att man kanske skulle kunna klara det, men då vill man ju ha sällskap, se om jag kan övertala pappa eller kanske Maria. Mmm.. men först ska vi se hur det går på vårruset, va ska vi heta?
Löp tikarna eller Egeryds töser... ?? Mmm...

image85

Min inspration för mat har legat på botten de sista veckorna, så illa.
Så jag gick in på en av mina favvo mat sidor för lite ideer.
www.arla.se
En mycket bra sida, enkla, snabba recept med få o vanliga ingredienser.
O oftast är de enkla att göra om lite, om man skulle sakna något.
Denna gång hittade jag en korv o coscos wok som lät mycket god.
Var längesedan jag åt coscos nu, o det va mycket gott med lite variation mot all pasta *L*.
Ett recspt som ni borde prova, kan tänka mig att det är bra o ha i matlåda också!

Korv o coscos wok!
ca 2port

2st frukostkorvar
1 gul lök
1 röd paprika
½ stor burk svarta bönor
Coscos

Hacka löken o paprikan i mindre bitar.
Skiva korven o låt löken, paprikan o korven
fräsa i en stekpanna i lite olja.
Skölj av bönorna under lite kallt vatten, blanda i dessa i korv blandningen.
Låt allt fräsa ihop, medan du kokar coscosen enligt förpackningen.
Servera med avokado eller lite sallad.
Du kan även ha någon god creme fraich sås till.

image86

Lycka till!


Kommentarer
Anna

Haha, Löptikarna, det var tider det! :)

2007-04-09 @ 13:46:50
URL: http://nanannan.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0