Lager 157

Igår kväll var jag med syster o hennes man på vip kväll hos Lager 157...
De är nyöppnade from idag kl 13.00, o jag rekomenderar VERKLIGEN att åka dit.
Jag o min syster som båda är shopping tokiga var som galna!
Det fanns massa massa jeans o toppar o annat, till super bra priser o bara bra märken...
Fanns även herr kläder, o tro mig svågern gick in o provade o shoppade en hel del o då måste dte vara bra sådant händer aldrig annars, eller iof det händer inte väldigt väldigt sällan hur snyggt det än är...
Men igpr inträffade det, o jo ni kan nog räkna ut att syster o jag provade en hel del också...
Det fick följa med hem ett par svarta stuprörs jeans, ett par bruna converse o ett blått linne med små blommor på.
Nöjd, sugen på o åka dit igen måste jag säga...
Ja ni måste i alla fall åka dit o ge det en chans, märkeskläder till minst 50% tackar man väl inte nej till?
Det ligger vid mässan ungefär, ta buss 31 om ni ska åka buss... *L*


Snart är det helg o imorgon åker Carro o jag till Sthlm för lite shopping...
Ska bli kul kul kul, så längesedan vi sågs! Verkligen dags nu, så det blir att mötas i sthlm för lite shopping o bubbel, som vanligt... ;o)  
Hoppas på att hitta ett par skor o kanske ett par toppar, har fått tips om en fiiin blus som inte finns kvar i stl här i lilla Örebro så det hoppas vi på, sen får vi se!
Kul ska det i alla fall bli.
Sen vet jag inte riktigt vad som händer i helgen, hoppas väl på o få se nån fin brasa men det vet man inte, verkar som många jobbar o är upptagna... Kanske blir det en lugn helg, kanske umgås lite med familjen, vore inte fel, kan jag behöva efter förra helgens bravader i Skottland, hehe!
Hittade ett recept på muffins som jag skulle ha provat igår men han dessvärre inte pga träning o shopping, får se om jag hinner ikväll, det blir isf nougatmuffins, kan vara jätte gott men kan också bli för sött, men måste i alla fall prova. I ett tidigare inlägget skrev jag om de sega chokladrutorna, har nu provat o göra dem o jag döör!
Godare får man leta efter, men se till att ta ut dem efter 35min, jag lät dem vara inne lite längre o de blev lite hårda då, men ack så mumsiga... Svårt o låta bli... *L*
Nehej nu ska jag i alla fall ta o skriva upp det där muffins receptet till er sen är det dags o jobba kanske blir det till att sitta i solen när det är dags för rast sen, mmm me like sommar!

Nougatmuffins (10-12st,stora)
4 dl vetemjöl
2 dl socker
1/2 tsk salt
2 tsk bakpulver
1 1/2 dl mjölk
1 ägg
25 g smält smör eller margarin
1 Dubbelnougat (Cloetta) grovhackad

Blanda mjöl, socker, bakpulver och salt i en bunke. Vispa ihop mjölk med ägg och rör ner tillsammans med det smälta smöret. Vänd ner den hackade nougaten och fördela i stora muffinsformar.
Grädda i 225°C ca 15 min. Sen är det bara att äta och njuta.

Energi 1281 kJ / 306 kcal
Protein 5,9 g
Fett 6,9 g
Kolhydrater 54,5 g
Fibrer 0,9 g
 

image149


Kommentarer
Anna

Mmm, noll komma nio gram fibrer, inte illa! :P

2007-04-27 @ 11:12:59
URL: http://nanannan.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0