Kokos...

Det har vart en mycket bra ledighet o nu är det bara en dag kvar!
Känns lite trist, har vant mig vid att vara ledig nu o jag trivs ganska bra med det *L*.
Men visst är dte bra o komma igång o jobba igen, för desstu fortare går tiden, o snart är det ju dags o åka till Scottland, wweeii...

Vad har man gjort då? Tränat, bakat, träffa mormor, träffat mina underbara vänner, myst med Bamse (som nu har åkt hem...=o( vem ska jag nu ut o gå med?) pratat, vilat, sprungit o så klart bakat!
image88

Jag bakade igår (lördag) en kokoskaka till mormor, va där o fikade o smakade idag, helt okej måste jag säga.
Något att prova kanske? Tror den är jätte god med lite frukt o så till... Man kan göra den till en liten bakelse om man vill... hihi. Annars har det bara blivit några kanel längder till, de kan ni läsa om i ett inlägg längre ner...*L*

Kokoskaka

100g smör
225g mjöl
1krm salt
100g råsocker
100g kokos(+ lite till)
2 ägg (uppvispade)
4msk mjölk

Blanda mjöl o salt i en bunke o arbeta in smöret med händerna tills konsistensen påminner om brödsmulor.
Rör ner socker, kokos, ägg och mjölk och blanda till en mjuk ''rinnande'' smet.
Häll smeten i en smord brödform och jämna till ytan med en kniv.
Grädda kakan i 160 grader ca 30min.
Ta ut kakan ur ugnen efter 30min och strö över lite kokos.
Ställ kakan i ugnen igen o grädda ytterligare 30min tills kakan får resa lite på sig o få en gyllengul färg.
Låt kakan vila ca 10min i formen innan du stjälper upp den på ett bakgaller o låt den svalna helt innan servering.

image89





Kommentarer
Linn

Åhh, jag blev grymmesugen på att baka nu! Kanske inte just kokoskaka, men vad som helst annars! Fast, dum idé för jag har tonvis med plugg att göra idag. :P Typiskt mig att vilja baka, alltid för att slippa undan något annat. Höö..

2007-04-09 @ 10:54:59
URL: http://linnnn.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0