Hallon, blåbär o bruuunt....

Åhå, vad jag längtar!
Ikväll ska Karro o jag göra smulpaj, den drutten trodde jag skojade när vi
''bestämmde'' det häromdagen!
Bah, man ska Aldrig skoja om nått som är gott, glöm inte det!
Jag hoppas på en smulpaj med hallon o blåbär o så klart VANILJSÅS!!!!
Mmm... det ska bli så mumsigt, udnerbart att ha nån o unna sig nått sådant gott med
 på en vanlig torsdag!
Ojoj, tänk imorgon är det redan fredag, det går så fort.
Vilket är bra för då blir det snabbare dags o åka till Scottland... (yay).

Helgen blir bra tror jag...
Fredag efter jobbet ska Eve o ja på stan för o fixa lite till årets första grillfest som ska gå av stapeln på lördag...
Åhå, va kul det ska bli, sen ska ja även dra med mig fröken på Ki box, har hört att man ska hitta muskler man inte visste man hade, 90min boxing, låter som om man får veta att man lever... (me like!)
På kvällen blir det myskväll med mamma, det va inte igår...
Hoppas man får nån mumsig mat, hihi!


Igår va ja äntligen hos frissan, o hon kunde intyga det jag tyckt länge (men som ingen annan vågat säga).
Jag hade visst en grön ton i håret!!!
Bah, o så ha ja gått o sätt ut???
SKANDAL!!!
Men nu för tiden är man bruuun, mycket mycket brunt hår, det va ett tag sedan jag gjorde något ''radikalt'',
men nu va det dags tyckte jag, känns lite konstigt att titta sig i spegeln, ser ju ut som nån annan!
Men nog trivs jag i det som det känns nu i alla fall...

image103
(ingen bra bild, men ni måste ju se hur ja ser ut...)


O självklart ska ni få receptet på smulpaj också...
Vilket passar inte bättre för en sommarkväll?


Smulpaj
 
1,5dl Vetemjöl
1,5dl Havregryn
1msk Socker
100g smör

Mät upp mjöl, havregryn o socker i en bunke.
Lägg i smöret o finfördela till en smulig massa.
Använd en ugnssäker form, smörj denna med lite margarin.
Blanda bären/frukten (ca 5dl) med ½ dl socker o 1msk potatismjöl.
Lägg bären/frukten i botten på formen o smula massan över dessa.
Grädda ca 25min i 225 grader.
Servera med vaniljsås eller glass!

image104


Kommentarer
Linn

SUPERFIN hårfärg! Klär dig verkligen. Har aldrig sett dig i mörkt hår, men det var minsann en hit! Kram.

2007-04-12 @ 14:36:43
URL: http://linnnn.blogg.se
Anna

Ser ut som Nånannan? Verkligen?

2007-04-13 @ 16:27:57
URL: http://nanannan.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0