Första dagen hemma o man ska hinna allt!

Efter jobbet så blev det hem o fixa lite sen började tvättiden (mycket behövlig, blir Väldigt mycket tvätt efter en helg i skottland...).

Blev en spring runda, dessvärre mycket jobbig mina ben är inte alls va de borde vara, såå irriterande... Hoppas denna tränings svacka slutar snart! Trodde det skulle bli bättre efter ett par dagars vila, men icke, så det är väl bara att hålla ut o träna trotts att det känns jobbigt.

Blev lite shopping på Ica också o sen hem o bakade, va så längesedan jag bakade, va så sugen! Blev återigen längder, men denna gång inte med kanel o socker, utan två stycken med apelsin marmelad o två stycken med hallon sylt.

Smakade lite på den med apelsin i o den var mucho mumsig!

Men ack så kladdigt det var hela plåten var full med sylt/marmelad ju... Men gott var det!

Vill ni prova så använd samma recept som på kanel längderna (finns recept längre ner), använd smör på dem när du kavlat ut dem men istället för kanel o socker brer du på marmelad/sylt den smak du känner för, använd ganska mycket o det blir kladdigt men snåla inte... *L*

Pensla med ägg o strö på pärlsocker som vanligt o låt svalna under bakduk.

 

Sen blev det lite städning o tvätthängning o matlagning o sen damp jag i säng runt 22.30 för sent kände jag imorse. Ojoj, det sägs att tröttheten kommer en dag efter, o jo tack det kan jag intyga på... Är lite små seg idag, men det är bara att ignorera o hålla fullt temp i alla fall.

Efter jobbet blir det hem o byta om o kanske en sväng förbi mormor med ett par längder innan Eve o jag ska till Ali Baba o shoppa torkade frukter mm.

JAG SKA SLÅ DIG IKVÄLL EVE!!

Haha, japp det ska jag, för ikväll blir det Ki-box 90 min med Staffan, hoppas på hårdkörning.

Troligtvis så blir det inte mycket mer än så ikväll.

Men snart är det låång helg o då hoppas jag på desto mer aktivitet...

 

Någon som har nått bra tips på hur man blir av med detta söt sug?

Skulle jag få samma fråga som Eve...

-          Små äter du?

Så skulle även jag vara tvungen o ljuga, usch små äta är bara förnamnet, men som Eve sa, små äter man mycket så blir det ju stora äta o man ska ju äta flera gånger om dagen så! Vi kör på den Daaarrrrlling!!!  

image147
.. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0