Choklad blir min död...

Idag blev det ytterligare bak...
Blev sega chokladrutor.
Otroligt lätta o göra, luktar sjukt gott o är läskigt goda...
Måste sluta äta socker... I oförsig så ger jag ju bort allt jag bakar men i alla fall!
Mm, något ni borde prova är det i alla fall verkligen...

Sega chokladrutor

100 g smör eller margarin
2 ägg
3 dl strösocker
1 ½ dl vetemjöl
4 msk kakao
1 ½ tsk vaniljsocker
2 tsk bakpulver

Smörja o bröa en ugnsform med måtten 25x20cm.
Smält smöret på svag värme. Vispa ägg o socker pösigt,
vispa sedan ner den smälta smöret.
Blanda mjöl, kakao med vaniljsocker o bakpulver, rör försiktigt ner det o äggsmeten.
Häll smeten i formen o grädda i 150 grader ca 35 min.


Perfekt att ha i frysen, servera med lite glass eller grädde eller bara som de är.
Går snabbt o smidigt o göra o inga konstiga ingredienser så får du oväntatbesök är dte bara att sno ihop det hela o du kan servera nybakat till fikat/efterrätt.

image148


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0