Lördag it is

Vaknade tidigt idag, redan strax efter sju vaknade jag o kunde inte somna. Daniel kunde inte somna igår när vi kom hem från Hjalmar, (som förövrigt var bäst!) så han va redigt trött o låg o snusa o sov gott när jag traskade upp. Satte mig i soffan en stund med en kopp honungsvatten, mysigt att sitta där o glo på tv i lugn o ro innan dagen satte igång. Hann ta en dusch också innan det var dags att hoppa ner i tvättstugan för o tvätta. Sedan satte jag igång o baka. Har längtar så efter att få baka har inte alls haft tid med det på sista tiden. Så idag slog jag på stort, bakade kakor som jag fått recept av Johanna, det blev två plåtar av dom. En sats med kanelbullar, bra att ha i frysen. Har även bakat några mega stora muffins med hallon o vitchoklad i, inte riktigt meningen att dom skulle bli riktigt så stora men formarna va som i storlek med mindre sockerkafksformar så.. =) Blir nog bra, har inte smakat dem än.
Men kanske Sofie vågar sig på att smaka dom när hon strax tittar in på lite kaffe och girltalk. 

Senare ska vi trampa hem till Maria och Adam och Casper för att grilla och bara ha en allmän myskväll...
Kommer bli riktigt bra sörru!! 



Kakor, mumsiga till tusen!! 



Mega muffins! 



Bullar bör man alltid ha i frysen och nu finns dom där igen! =) 


Må bäst!!  



Kommentarer
sofie

megagoda kakor och bullar och skönt med lite girltalk med dig. guld värt! PUSS

2010-04-18 @ 22:53:24


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0