Linser och belöning

Ojoj vilken duktig flicka jag har varit idag, det betyder belööööning!!! =)

Har sovit illa inatt pga hosta och ont i halsen, dumt detta med ont i halsen tycker jag allt. Vilket fall så masa ja mig upp ur sängen strax efter 7 och drog på mig kläderna för att dra trampa iväg och jobba, japp idag har jag städat ALLA mina trapphus =) Duktig är jag och just som jag skriver så håller sista tvättmaskinen på att bli klar. Ibland får man mycket gjort. Men som sagt nu ska ja ha belöning för mitt slit! I form av fotvård!! Och nej inte en budget hemma variant utan jag ska gå iväg och få fotvård på en salong!!!
Underbart!! Fick det i "sluta-skolan" present av mamma förra året men har inte haft tid att använda det men nu är det dags, underbart!!! http://barfota.net/ hit ska jag och ja har varit där förut så jag vet att det är det BÄSTA!!

I tisdags tipsade Sofia mig om en linssoppa som ja va tvungen att prova, och mycket god var den och det känns sådär skönt i magen efter, inte läskigt mätt och tung. Nyttigt är dte tydligen med linser också =)

Linssoppa!

2½dl vatten
1 riven morot
1dl röda linser
1 burk krossade tomater (jag hade med vitlökssmak)
1 tänrning grönsaksbuljong
salt, peppar och ingefära

Låt allt småkoka ca 20min

Mycket gott så detta kommer bli en favorit hos mig, till och med Daniel tyckte att den var helt okej =)


Nehej nu ner till tvätten och sedan iväg och fixa tassarna!!!
Må bäst!!




Kommentarer
Sofia

Vad duktigt du är=) kul att du tyckte om soppan =D

2010-04-08 @ 20:16:00


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

alexandra86

Ordning och reda, lådvin på fredag...

RSS 2.0